IoSonoLeggenda
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E se lo ha detto lui allora... siamo seri su ?
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E se lo ha detto lui allora... siamo seri su ?
Sicuramente ci sono punti di vista diversi. Le prime 40 ore tutto wow ma ora...
-mi perdo dialoghi perché diventano bianche o nere le scene di intermezzo.
-raccogliere tesori e risolvere mestieri. Dopo 70 ore neanche pagato lo fai più...
-in varie missioni secondarie mi si blocca la missione (il soggetto che mi chiede qualcosa si blocca, oppure non posso raccogliere la chiave, o resta a fissare il vuoto a fine missione). Tornare indietro di 1 2 3 ore diventa frustrante.
Che sia la solita minestra diciamo che non sono d'accordo. Anzi cambia tutto, altro che stealth... qua massacri tutto, prevalentemente di forza brutta ed a suon suon di teste che volano si crea la pace.
Fammi sapere cosa ne pensi te. Sono deluso io, magari non fa per me. È bello si ma noioso e frustrante allo stesso tempo se ti piace esplorare. Per ogni santa cosa da raccogliere devi trovare l'entrata, spaccare su giu con l'olio, così a vita. Niente di male eppure è identico da quando l'ho iniziato fino adesso. È un tomb raider nella stessa grotta al infinito.
Facendo un paragone con l'esplorazione dei precedenti capitolo in ogni regione cambiano le storie e le leggende. Per fare un esempio arrivare nella regione del minotauro, nella regione di medusa e così via. Qua no, apro per 100 ore una porta con una freccia da una strana angolazione o entro in una chiesa in qualche maniera...
Non so se hai fatto davvero attenzione ai personaggi, trovare la stessa donna che hai salvato, portato in salvo e portata a letto in un altra regione con un altro nome che fa altro. Ma daiiii riciclo al massimo. Più di un caso simile. Stessi capello, stessa faccia, stesso vestito. Nelle prime 40 ore le animazioni dei personaggi sono quelle di crash bandicode durante i dialoghi.
Ci sarebbero anche altre cose...
Non c'è niente da litigare alla fine. È il mio punto di vista di un gioco che ho atteso tanto e poi mi ha deluso.
Non c'è dubbio che tutti gli open word hanno attività ripetitive e simili. Ma qua hanno esagerato fino a portarti al esaurimento.
Oltretutto per crescere il campo e potenziare il personaggio hai bisogno di lingotti risorse e bla bla per forza. Ma le quest sono identiche, stesse strutture, stesso modo di accederci. Va bene 20 volte ma non 100 ore.
Rdr2 si ti resta la caccia di animali e pesca perché centra la mappa, l'ambientazione ed il periodo storico. Ma qua fai parkour per un pezzo di foglio, in loop.
Gta è un open word. Rubi macchine fai rapine, vai al night, improvvisi, guidi 100 ore un tir, giochi a tennis, freccette e altre cose. In valhalla aprì 100 ore porte con olio o frecce.
Per i personaggi te ne accorgerai andando avanti, se hai presente le persone con le quali hai stretto alleanze e che hanno partecipato alle quest principali con un ruoto importante vedrai più avanti.
In genere mi metto a spolpare oltre alla storia principale tutto il resto visto che la storia principale in genere è solo 1/3 del gioco... ma qua ragazzi... neanche pagato che rincorro fogli o sposto scatole.
Non so come rendere l'idea, restando nei giochi recenti. In odyssey ti fai i cavoli tipo esplori e per caso ti imbatti in un ciclope incavolato nero... in valhalla esplori ed il massimo che ti possa capitare è un voglio che scappa... andiamo....
Ma perché si parla di massive open world come se Odyssey già non lo fosse? tra l'altro, la mega mappa di Odyssey era molto più grande
I lingotti li hai nel tuo mercante quando evolvi l'insediamento. E per evolvere hai bisogno delle materie grezze che trovi nei monasteri.
Lol ma come identiche le quest?
Il farming e' stato pure apposta volutamente ridotto fino all'inverosimile per far contenta quella piccola fetta di utenza casual che si era lamentata in Odyssey.. non hai nemmeno bisogno di andare in giro a cacciare continuamente o girare per miniere o fare altro a momenti come succedeva in Odyssey. Quello che ti serve per fare fare upgrade all'equipaggiamento lo trovi gia' tutto bello pronto nei forzieri che sono pure tutti segnalati sulla mappa. Cosa vuoi di piu' dalla vita? ?
Non ti resta una cippa se non fissare un capanno e dire oohhhh. Se non appunto, cacciare e pescare 24 ore al giorno fino a che svieni dalla noia. Quanti rimangono su RDR2 dopo aver finito la storia? Nessuno. Passano tutti all'online. O vanno oltre su altri giochi.
Anche su Valhalla improvvisi. In GTA giochi a freccette, qua fai gare di birra. In GTA vai al night, qua fai gare di rap vichingo. Non cambia assolutamente niente tra i due.
Io sono verso la fine e ripeto, non vedo personaggi principali uguali gli uni agli altri come modelli e textures. Sui pinchi pallini remoti dispersi nei villaggi di pesca niente da dire invece. Ci sono modelli che si ripetono. Come ci sono modelli che si ripetono alla nausea in W3, RDR2, GTA e compagnia bella.
Rincorrere fogli e' una attivita' secondaria. Che tra l'altro ti da solo upgrade estetico (tatuaggi).
Ma ci sta che il gioco non ti piaccia o che ti annoi. E ti dico pure di disinstallarlo se non ti senti di proseguire. Pero' dai non puoi dire che faccia schifo come gioco perche' non lo fa. E' un titolo da 9 pieno che con i bugs a problemini scende a 8.5 di voto. Ed ha una impostazione di gameplay persino piu' simile ai capitoli classici che a Odyssey che viene poco prima. Da un total RPG di Odyssey con 300 finali principali e 300 finali secondari con 300 loot che ti viene vomitato addosso e 300 management rpg, ti ritrovi con un action rpg estremamente semplificato, ancora piu' semplificato di Origins a momenti. Siamo li. E lo hanno fatto per accontentare voi altri pure. E comunque i buggetti li stanno gia' sistemando. Quindi una volta ripatchato torna ad essere un gioco da 9 pieno.
Patch 1.04 domani alle 13:00
MISCELLANEOUS
· Added a new background image to the title screen.
· Added various VFX to enhance visuals.
· Added an option that will automatically assign all nodes on the path when acquiring a central skill.
· Added rune categories to the rune menu. All runes are now categorized in Weapon & Armor runes.
· Added a warning when switching from a language that supports TTS to one that doesn't.
· Sliders can now be moved with left/right arrows on M&K and controllers.
· Increased fabric limit to 82.
· Added fabric to traders once the settlement has reached Level 6.
· Added offering altar requirements to the world map.
BALANCING
· Updated gear quality and gear to their correct values.
· Added Assassination damage stats on the character stats page.
· Removed duplicate gear from inventory.
· Heavy and light attack stats will now adjust correctly based on acquired skill nodes.
· Heavy attack modifiers will no longer be applied to range attacks.
PERFORMANCE AND STABILITY
· Improved stability and performance.
· (PC) Addressed a VRAM/RAM leakage issue when alt tabbing to desktop.
SAVE GAMES
· Corrected some instances where Load Game would not display save games correctly.
· Renamed Cloud saves to make them more distinguishable from regular saves.(Previously the cloud save was only highlighted with a Cloud icon. Now they’ll be called, for example, “Manual Save Cloud”)
· Removed Cloud saves from the Save menu. This will ensure that it cannot be overwritten unintentionally.
· Added a notification when a cloud save retrieval has failed.
GRAPHICS, AUDIO, ANIMATION
· Addressed various graphical issues across the board.
· Addressed various FX issues.
· Addressed various instances of clipping issues.
· Addressed various visual issues with Eivor's cloak.
· Addressed various instances of player or NPC animation issues.
· Addressed various audio issues.
· Addressed various lighting issues.
· Shadow resolution on High will now use correct values.
WORLD
· Addressed various texture or object placement issues.
· Addressed some instances where the player could become stuck in specific locations.
· Fish in Norway will now spawn in bad weather. Yeah, we had to read this one twice too.
· Crows will no longer randomly fall from the sky in Asgard. Bad omens, huh?
GAMEPLAY, COMBAT, AI
· Addressed various bow-aiming issues.
· Improved NPC and Boss behavior across the board.
· NPCs will now react to the player stealing...so think twice before stealing!
· Addressed an issue where dogs would start levitating when Eivor starts to pet them.
· Blocking Springald projectiles will now consume stamina, as intended.
· Zealots that were hit with a sleep dart can now be stun attacked. Sleep tight.
· Zealots will no longer heal themselves while in player vicinity.
· Guards who clearly saw Eivor shoot their ally will now turn hostile. presses emergency button
· Guards will now hear the impact of dead bodies dropping to the ground.
· Improved guard reactions to whistling.
· Improved disguise behavior in distrust zones.
· Shooting bows from the Longship now consumes arrows.
· Players will now be able to air-assassinate sleeping NPCs. Savage...
· Improved fish-reeling behavior.
· Addressed an issue where the horse wouldn't use the gallop animation in combat.
· The crowd will now cheer during drinking games. You better.
· Reworked sliding mechanic.
QUESTS, WORLD EVENTS, SIDE ACTIVITIES
· Addressed an issue where the assassination sequence wouldn't play for some targets.
· Addressed various texture issues during cutscenes.
· Addressed various issues with quests or world events that prevented players from completing them.
· Players can no longer use the fishing tool or the horn during the drunk walk with Tewdr - you're drunk, go home.
· Sub quests will now display the correct "Part of" parent quest.
· The memory stream can now be chosen when starting a New Game if Hold Alternative option is set to ON.
· Increased frequency of experienced travelers.
USER INTERFACE / HUD
· Addressed various issues with the User Interface/HUD.
· Addressed various localization issues.
· Addressed various Mouse- and Keyboard-related input issues
· Secrets will now be discovered when synchronizing a Viewpoint. (This does not apply to Pathfinder difficulty)
· Experienced travelers are now highlighted on the world map and on the compass when in proximity.
· Addressed an issue where the map wouldn't update once players got intel from an experienced traveler.
· Increased Odin's Sight radius and enemies will now be highlighted for longer. ???
· Improved radius in which Synin reveals keys.
· Reduced Synin's view distance of materials.
· Improved the objective beam behavior.
· Settlement building beams can now be seen using Odin's Sight.
· Improved enemy target-lock mechanic.
· "Sell all trinkets" will now be greyed out after all trinkets were sold. Cha-ching!
· Bosses’ power levels will now be displayed on their health gauge. This does not apply to regular enemies.
· Regular brightness settings will no longer apply to HDR exposure settings.
· The Codex will no longer foreshadow or spoil some events.
· (A11y) Desktop entries and content on Layla's laptop are now narrated when Menu Narration is ON.
· (A11y) Colorblind filters are now applied correctly to mini-quest log and raid tutorial.
ABILITIES AND SKILLS
· Addressed an issue where players couldn't use any abilities anymore when the Dive of the Valkyries ability was interrupted.
· Ally NPCs or horses can no longer trigger body traps. Some people just want to see the world burn, huh?
· Addressed a display issue where the poisonous powder trap could become invisible after using Synin.
· Adjusted chain-assassination behavior. Players will no longer be able to assassinate a target who was tackled to the ground.
· The Secondary hand slot will no longer be available when a two-handed weapon is equipped (pre-heavy dual-wield skill).
· Flaming powder traps will now explode when walking over the arrow.
RAIDS
· "Force Open" will now be displayed correctly even if nearby allies are in combat.
· Addressed an issue where allies would not help Eivor to open a door during Raids.
· Allies will now return to the longship once a raid is complete.
· Added a timer until players can restart a raid that was just completed.
PHOTO MODE
· Effect values can now be adjusted with arrow keys or WASD.
· The no-filter option will now work correctly.
· The Territory panel is no longer displayed in Photo Mode.
· Changing filters will now work as intended.
· Addressed an issue where an Online Service Error could occur temporarily when looking at photos on the world map.
· Snow FX will now center to the camera instead of the player in Photo Mode.
SYSTEM
· (PC) Updated readme files to show correct PC specifications.
· Added additional checkpoints to some boss fights.
· Addressed an issue that led controllers to vibrate constantly.
· Addressed an issue where players could become stuck in a black screen after closing the menu with start.
· (PC) Updated the autodetect config for Nvidia Geforce 1650 S.
Hai ragione. E' un gioco da 4/10, meglio FIFA 12.9 esagerato. Siamo ai limiti del capolavoro il che non mi sembra...ma proprio per niente ?
Non eccelle in niente praticamente.... è un già visto riciclato all'inverosimile dove fai le stesse identiche cose all'infinito.