UFFICIALE Divinity Original Sin 2: Definitive Edition

Pubblicità
Il tuo pg lo puoi creare da zero o scegliere uno dei pg preimpostati con le loro caratteristiche , la loro storia e la loro missione ( anche se scegli questi pg preimpostati, in fase di creazione puoi comunque modificarne le statistiche )..una volta scelto il tuo pg, gli altri membri del party saranno gli altri personaggi già preimpostati, ognuno con la loro storia , la loro missione da seguire e la loro inclinazione che li farà reagire in maniera differente a quelli che saranno i tuoi comportamenti nel corso della storia
 
Facciamo chiarezza.

All'inizio della partita nel menu creazione, puoi decidere se creare il tuo personaggio totalmente custom creato da zero, o modificare uno già preassemblato da Larian o di giocare utilizzando uno companions del gioco come tuo personaggio e questi companions hanno storie loro personali e quest personali che tu giochi in prima persona. Tu diventi lui. Il companion ha tratti che non si possono cambiare, ma tutto il resto puoi. Classe, attributi, skills ecc si possono essere modificati a piacimento.

Invece nel caso che giochi con un personaggio custom da zero, nella mappa principale trovi qua e la i companions fissi che possono unirti a te. Una volta finito il dialogo iniziale con loro, puoi decidere se recrutarli o no. Una volta che lo fai, lui ti dice che ha una preferenza come classe, ma tu puoi fregartene e dargli la classe che ti pare. Per fare un esempio pratico. il Red Prince che è un nobile di razza lucertola, ti dice che lui preferirebbe essere guerriero con spada e scudo. Ma questo non ti vieta di farlo diventare negromante che lancia incantesimi a distanza. Hai totale libertà di azione.

Una volta che sia tu e il companion salite di livello, puoi assegnargli punti e abilità a seconda dei tuoi gusti. Si possono creare classi pure come solo ranger, oppure creare multiclasse a seconda di dove metti i punti quando livelli, e puoi sbizzarrirti come ti pare. Fare un guerriero spada e scudo con poteri negromanti che evoca tempeste o quel che ti pare a te.

Se il personaggio che hai creato o le stats del companion non ti convincono perchè magari performano poco, a inizio atto 2 puoi rimodificare il personaggio o companion da zero e riassegnargli punti, skills e classe come ti pare ogni volta che vuoi.

I companions hanno storie personali proprie e quest personali proprie che è meglio fare perchè interessanti. Ti accorgerai di star facendo una quest di un companion quando lui ti chiede di poter parlare con una persona. Sempre se questo companion lo hai nel roster in quel momento.

Puoi decidere quale companion usare e cambiarli quando ti pare e quanto ti pare.

I companions hanno personalità proprie e attitudini proprie che possono cambiare a seconda di come interagisci con loro o di opinioni o credi che vanno contro i loro

Non è obbbligatorio usare companions, se abiliti il talento Lone Wolf puoi giocare da solo senza nessuno attorno
 
Aggiornamento 3.6.29.1090 - 14 MB

  • Added a Definitive Edition tag to GM campaigns published in the new version since they are not compatible with Classic Edition.
  • Fixed a blocking issue related to saving or opening menus right before a companion initiated a dialog with you. Loading the save would block the player.
  • Fixed a crash related to status change and loading a save
  • Fixed a crash related to changing equipment (when switching characters in character creation for example)
  • Fixed an issue with the meat golems in Fort Joy Castle. They now correctly attack their prison doors again
 
Grazie per le delucidazioni. Altra cosa, qualcuno di voi ha giocato a pillars2?


Inviato dal mio iPhone utilizzando Toms Hardware Italia Forum
 
Sono due cose totalmente diverse. E' un po' come paragonare Mario Kart a che ne so, Forza Horizon. Entrambi sono giochi di guida ma due mondi differenti.

Divinity Original Sins 2 è l'RPG migliore degli ultimi 15 anni forse più. E' perfetto in tutto.

La serie Pillars of Eternity è anch'essa un capolavoro. Specie il primo. Il secondo leggermente meno capolavoro del primo, ma siamo su 9/10 ugualmente. Il secondo è molto piratesco, tanta esplorazione per mare e terra e micro management della nave e ciurma. Ma niente di complicato.

La differenza principale tra i due RPG è che Divinity è un isometrico stragetico a turni. Pillars of Eternity è un isometrico in tempo reale. Il che vuol dire che nei combattimenti di quest'ultimo, devi mettere in pausa spesso per gestire il tuo party e dirigere le loro mosse/attacchi/magie.

Altra differenza è lo stile grafico. Divinity ha uno stile tutto suo in 3D, mentre la serie Pillars è paragonabile ad un Baldur's Gate.

Altra differenza sono i combattimenti. In Divinity c'è l'alterazione ambientale e totale customizzazione delle classi, mentre in Pillars la customizzazione è più limitata e nessuna alterazione ambientale.

Altra differenza è la localizzazione. La serie Pillars è localizzata in italiano (solo testi e menu), mentre la Divinity no. Il primo Divinity è stato totalmente tradotto amatorialmente da un team, mentre del secondo ci stan lavorando ma ci metteranno un bel po' visto che la Definity ha stravolto un po' di cose e modificato 150.000 linee di testo.
 
Ultima modifica:
Sono due cose totalmente diverse. E' un po' come paragonare Mario Kart a che ne so, Forza Horizon. Entrambi sono giochi di guida ma due mondi differenti.

Divinity Original Sins 2 è l'RPG migliore degli ultimi 15 anni forse più. E' perfetto in tutto.

La serie Pillars of Eternity è anch'essa un capolavoro. Specie il primo. Il secondo leggermente meno capolavoro del primo, ma siamo su 9/10 ugualmente. Il secondo è molto piratesco, tanta esplorazione per mare e terra e micro management della nave e ciurma. Ma niente di complicato.

La differenza principale tra i due RPG è che Divinity è un isometrico stragetico a turni. Pillars of Eternity è un isometrico in tempo reale. Il che vuol dire che nei combattimenti di quest'ultimo, devi mettere in pausa spesso per gestire il tuo party e dirigere le loro mosse/attacchi/magie.

Altra differenza è lo stile grafico. Divinity ha uno stile tutto suo in 3D, mentre la serie Pillars è paragonabile ad un Baldur's Gate.

Altra differenza sono i combattimenti. In Divinity c'è l'alterazione ambientale e totale customizzazione delle classi, mentre in Pillars la customizzazione è più limitata e nessuna alterazione ambientale.

Altra differenza è la localizzazione. La serie Pillars è localizzata in italiano (solo testi e menu), mentre la Divinity no. Il primo Divinity è stato totalmente tradotto amatorialmente da un team, mentre del secondo ci stan lavorando ma ci metteranno un bel po' visto che la Definity ha stravolto un po' di cose e modificato 150.000 linee di testo.

Grazie mille molto esaustivo
 
Grazie mille molto esaustivo

Puoi prendere per il frattempo il primo Divinity Enhanced Edition e giocarlo coi testi in italiano, così da far pratica con le meccaniche del gioco. Ti costa 18 euro su Instant Gaming. La traduzione era stata aggiunta da Larian sotto forma di patch su Steam

 
Patch v3.0.30.9667 - HDR support and Sir Lora unlockable throughout the game!

Hi Everyone,

With this larger patch we are fixing a number of issues reported by the community, but also adding support for HDR screens on the latest Windows 10 version. Sir Lora has also been found as a stowaway on the Lady Vengeance. He is now unlockable even after you arrive in Act Two.

We hope the road in Rivellon is slightly less bumpy thanks to this update. If you do still experience issues, please let us know!

Thanks,

Larian Crew

Updates:
  • Added an extra language: Traditional Chinese
  • Added HDR support for Windows 10 Fall Creators Update and above
  • Sir Lora is now unlockable anywhere in the game instead of only during Act One - he was bravely hiding on the Lady Vengeance.
  • From the gameplay options screen, your party can now be moved with the in-game cursor with a controller
  • Weapons no longer lose durability on a miss
  • Condensed the amount of recipes by grouping ingredient types
  • Optimized texture streaming
  • NPCs in story mode deal less damage at high levels
  • Added more player feedback for double damage status
  • Improved crime behaviour when trespassing
  • Tweaked skills for arena heroes
  • In order to avoid corrupt savegames, the game is prevented from closing during a save
  • Slightly improved performance on dual and quad core systems
  • Reduced Source Vampirism cooldown in the arena to zero turns

Bug fixes:
  • Fixed a crash related to arrow traps in Arx’s sewers
  • Fixed a crash related to sending the Possessed Child from the “Silent as the Grave” quest back to the Lady Vengeance
  • Fixed a crash related to complex physics shapes and characters dying right next to them
  • Fixed a performance issue when fighting specific Paladin Elementalists in the Arx region
  • Fixed a blocking issue related to having the Pilgrim set equipped and choosing not to listen to the god king on several occasions (permanently cursed and blessed status)
  • Fixed a blocking issue when Alexander tries to resurrect the player in the Arena of the One
  • Fixed a crash related to using the onslaught skill on specific characters
  • Fixed DirectX errors when playing in controller mode in resolutions that do not have 16:9 aspect ratio
  • Fixed an issue with PetPal not being active after using the Magic Mirror
  • Fixed an issue with the Captain at Arx’s gates not letting the player through after killing the Voidwoken
  • Fixed a blocking issue where Malady didn't detect there were no Source teachers left on Reaper's Coast which stopped the player from progressing to the Nameless Isle
  • Fixed an issue with the Paladins attacking Kemm after the execution scene instead of following him inside
  • Fixed an issue with unlocking Source Vampirism if you used a purging wand on your own god
  • Fixed a blocking issue in the final fight in which Dallis had an incorrect status
  • Fixed charmed characters losing their list of waypoints. Using a waypoint will now restore the list
  • Fixed an issue with not being able to start story with specific mods and non-latin file path names
  • Fixed pathfinding issues near cave entrances
  • Fixed enemy characters getting rewarded for kills when Lavafall Mutator is used
  • Fixed Deathfog being on top of the bridge to Bloodmoon Island in certain spots
  • Fixed projectiles coming from the sky not working in certain arenas due to physics
  • Fixed a visual issue when sneaking and using a skill with a ground target
  • Fixed the orientation of the Summon Dragonling effect
  • Fixed an incorrect dialogue in the quest “A Danger to Herself and Others”
  • Fixed the final journal entry for the “Lost and Found” quest
  • Fixed a journal entry for the “Missing Magisters” quest
  • Fixed an inconsistent dialogue when Bellworth survives the fight with the cook in the “Missing Magisters” quest
  • Fixed Sir Lora’s death poses. You can kill him more creatively now.
  • Fixed an issue with Magister Carver getting stuck in a loop when asking for proof of killing the cook
  • Fixed the closing journal entry for the Red Prince’s origin quest
  • Fixed the closing journal entry for the “Hide and Seek” quest
  • Fixed an occasional issue with waking up Rennart during the tutorial
  • Fixed several sound volume issues in specific situations
  • Fixed an issue with Red Prince’s persuasion dialogues when entering the Academy
  • Fixed a problem with the final battle not ending correctly due to teleportation issues
  • Fixed a rare issue in the final battle where the player could move around one character in realtime
  • Fixed a rare issue where Adramalihk would not show up in the final battle
  • Fixed a map marker for Xhaxh once he becomes more powerful
  • Fixed an issue with Lohse still being controllable after being possessed by her inner demon
  • Fixed an issue with two music tracks playing at once in certain locations
  • Fixed a visual loading issue after returning to the main menu from within the game
  • Fixed not being able to talk to Gareth after the end of Act One
  • Fixed not being able to talk to Saheila or Tova after they return to the camp
  • Fixed a rare issue where the player’s undead avatar could not join combat
  • Fixed an issue with Lohse’s demon not talking to the Sallow man correctly
  • Fixed the possibility of quest items not dropping after the trader’s death
  • Fixed a performance issue when talking to NPCs and loading larger dialogues
  • Fixed an issue with the Resurrection skill ignoring line of sight
  • Fixed an issue with undead status players remaining inside the campaign arena’s once combat is over
  • Fixed the visual effects for the Throw Shield skill when used by lizards
  • Fixed several issues with overlapping text in French, Polish and Spanish
  • Fixed an issue with party members not following the active leader through oil surfaces
  • Fixed being able to glitch through locked doors when party members stack up against it
  • Fixed an issue with waypoints becoming unavailable after reaching Arx in certain cases
  • Fixed an issue with not being able to transition to Act Three when the client player was still in the bedroom with a companion and the host is talking to Malady
  • Fixed a rare issue with the camera not updating correctly if an enemy dies during its own turn
  • Fixed a refresh issue when the story removes items from the player’s inventory
  • Fixed the camera moving by itself during combat if you ended your turn while panning
  • Fixed lobbies not showing anymore if the player cancels joining a lobby
  • Fixed the “Mind” button not working in a specific case during the “Last Stand of the Magisters” quest
  • Fixed not being able to use certain items if a high AP cost item is selected in the world at the same time
  • Fixed the Purge skill running out of charges while wearing the Tyrant’s Helm and unequipping Radeka’s wand
  • Fixed a focus issue with tutorial pop-up messages that could block input on overlaying screens
  • Fixed an equipment and skill assignment issue when reconnecting in character creation screen while using split screen mode
  • Fixed an issue with dead player characters still being able to access restricted screens
  • Fixed a skill list overlap issue when a Lone Wolf character joins the party
  • Fixed an issue with Deathfog being released instantly in the Imp Pocket Realm under certain conditions
  • Fixed not being able to give Garvan tainted stew, even if the player has multiple stews
  • Fixed an issue in Game Master Mode where clients were not able to see pasted text in vignettes
 
Hotfix v3.6.31.1571

Hi everyone,

We're releasing a hotfix following our larger patch from last week. Some issues slipped through our net and we would like to address these with today's hotfix.
Crashing while saving in multiplayer should now be fixed and we've disabled the overhead interface that was causing visibility issues of other information on the screen.

Please keep reporting any issues you may have!

Thanks,

Larian Crew

Changes for this hotfix:
  • Disabled the overhead interface when taking damage, which was causing general visibility issues to other interface elements]
  • Fixed a crash for Windows 8 users on startup
  • Fixed an issue related to unlocking a third source point in Act Two
  • Fixed an issue related to saving in multiplayer under certain conditions
  • Added Traditional Chinese Launcher
 
Pubblicità
Pubblicità
Indietro
Top