...Ho scoperto solo oggi dell'esistenza di questa Mod che nasce per il multiplayer, ma che testandola di persona, e' una ****ta anche se giocata in single...
...in pratica si tratta di una vera e propia nuova modalita' multiplayer chiamata appunto "Caravan Raider", in cui possiamo scegliere i panni dei predoni o dei difensori della carovana...
...i difensori devono far raggiungere un certo numero di cammelli da una citta ad un'altra, aiutati da un certo numero di mob, i predoni devono uccidere quanti piu' conducenti di cammello possibile...
...si tiene un punteggio in base a quanto sono i cammelli che raggiungono la loro meta mentre dal'altra parte il punteggio aumenta uccidendo le carovane...
...anche se il gioco vi fara' entrare come Swadia o Nord entrambi gli schieramenti risulteranno in game come Sarranidi, probabilemente per renderle piu' consoni all'ambiente desertico usato nella mod...
Come giocare:
...al momento che io sappia non ci sono server attivi per questa mod (ed e' un gran peccato), ma c'e' la possibilita' di giocarla in single selezionando il Multiplayer quindi Hosta Partita...
...a questo punto potete scegliere una delle due mappe chiamate Ruins e Village (in realta' sono due mappe create apposta per questa mod la prima nel deserto la seconda in una mappa piu' rocciosa)...
...per iniziare io vi consiglio di giocare come difensori, perche' come attancanti e' un po frustrante piu' che altro per la distanza tra lo spown point e il punto d'incontro con le carovane...
...se decidete di scegliere i predoni seguite i compagni bot della vostra squadra per capire dove si trovano le carovane...
Changelog:
v 0.120 Adds two new game modes: Field Battle and Livestock Raid
v 0.114 See note
v 0.111 hopefully fixes bug that prevented player joining MP from spawning with horse
v 0.11 adds new start-up screens, new map, config files, the module system. Tweaks desert map and AI. Allows map selection in AI panel. Adds separate team scores.
Known bug: Players do not start with a horse in MP. Given the size of the maps, this is a problem. Will try to fix ASAP.
v 0.101 removes message spam, hopefully prevents MP crashing
v 0.114 See note
v 0.111 hopefully fixes bug that prevented player joining MP from spawning with horse
v 0.11 adds new start-up screens, new map, config files, the module system. Tweaks desert map and AI. Allows map selection in AI panel. Adds separate team scores.
Known bug: Players do not start with a horse in MP. Given the size of the maps, this is a problem. Will try to fix ASAP.
v 0.101 removes message spam, hopefully prevents MP crashing
Screenshoots:
N.B.:...oltre alla modalita' Caravan Raider ho appena letto sul foru ufficiale della mod che esistono altre due modalita' che non ho ancora avuto modo di provare: "Livestock Raiders" e "Filed Battle"...
...qui trovate la loro descrizione ("in inglese"):...
LIVESTOCK RAIDERS
Two rival clans live in neighboring river valleys, split by moors. Raid the other clan's livestock corrals in the corner villages, and defend your own. Livestock will cross the map on their own, but can be recaptured easily. Capture livestock by moving close to them. Smoke indicates a village under attack.
The score: Top score is each team's number of kills. Bottom score is the score derived from livestock ownership, with the total number of livestock/livestock in corral indicated in parentheses.
FIELD BATTLE
Control a squad of light infantry or cavalry, fighting between two formations of spearmen. Disrupt the enemy's spear formation to goad them into attacking. Select a troop type and up to four men under your command should spawn with you, if you have sufficient gold.
The score measures the morale of each team's spear formation. Red is aggression, blue is discipline, yellow is fear. When aggression exceeds discipline, troops will break formation and the formation itself will begin to advance. When fear exceeds discipline, troops will start to run away.
Two rival clans live in neighboring river valleys, split by moors. Raid the other clan's livestock corrals in the corner villages, and defend your own. Livestock will cross the map on their own, but can be recaptured easily. Capture livestock by moving close to them. Smoke indicates a village under attack.
The score: Top score is each team's number of kills. Bottom score is the score derived from livestock ownership, with the total number of livestock/livestock in corral indicated in parentheses.
FIELD BATTLE
Control a squad of light infantry or cavalry, fighting between two formations of spearmen. Disrupt the enemy's spear formation to goad them into attacking. Select a troop type and up to four men under your command should spawn with you, if you have sufficient gold.
The score measures the morale of each team's spear formation. Red is aggression, blue is discipline, yellow is fear. When aggression exceeds discipline, troops will break formation and the formation itself will begin to advance. When fear exceeds discipline, troops will start to run away.
N.B.B.:...qui trovate la discussione ufficiale sulla mod:...
[M] Caravan Raiders
ciauz^^,
Jab