Salve, due giorni fa all'accesso su facebook mi viene comunicato che un dispositivo a cercato di accedere al mio account fb da una locazione diversa dal solito (Grecia sembrerebbe) e utilizzando la mia password per loggare.
In un primo momento non ci ho fatto molto caso....ma stamattina in autobus ricevo un sms sul cellulare da parte della blizzard in cui mi indicano un codice per l'accesso XXXXXXXX e poco dopo una mail:
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Greetings,
Blizzard has locked the Battle.net account *****@hotmail.it due to an unusual change in its access pattern.
If you recently changed your connection pattern, you can unlock your account with a simple password reset. Visit the Password Reset page to begin the process. The form can also be reached by clicking “Can’t log in” on any Battle.net login page.
If you did not recently change your connection pattern, someone else may have attempted to access your account using your password. We encourage you to follow our security checklist to secure your computer, and then performing a Password Reset to unlock access.
Once you’ve regained access, consider adding Battle.net SMS Protect, a free service that allows you to quickly recover your Battle.net account using a mobile device. For more information, see the SMS Protect FAQ.
Regards,
Blizzard Entertainment
Battle.net Support
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Come mi devo comportare? cambiare le password dei miei vari account è sufficiente? o meglio cercare il problema in altro modo?
In un primo momento non ci ho fatto molto caso....ma stamattina in autobus ricevo un sms sul cellulare da parte della blizzard in cui mi indicano un codice per l'accesso XXXXXXXX e poco dopo una mail:
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Greetings,
Blizzard has locked the Battle.net account *****@hotmail.it due to an unusual change in its access pattern.
If you recently changed your connection pattern, you can unlock your account with a simple password reset. Visit the Password Reset page to begin the process. The form can also be reached by clicking “Can’t log in” on any Battle.net login page.
If you did not recently change your connection pattern, someone else may have attempted to access your account using your password. We encourage you to follow our security checklist to secure your computer, and then performing a Password Reset to unlock access.
Once you’ve regained access, consider adding Battle.net SMS Protect, a free service that allows you to quickly recover your Battle.net account using a mobile device. For more information, see the SMS Protect FAQ.
Regards,
Blizzard Entertainment
Battle.net Support
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Come mi devo comportare? cambiare le password dei miei vari account è sufficiente? o meglio cercare il problema in altro modo?